Thursday, May 22, 2008

ေတာက္ . . . ဒီေကာ္နက္႐ွင္နဲ႔ကေတာ့ကြာ


အင္တာနက္ကုိ အားကုိးျပီး အလုပ္လုပ္ေနရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အၾကီးမားဆုံး ထုိးႏွက္ခ်က္ကေတာ့ ေကာ္နက္႐ွင္ပုံမွန္ မရတဲ့ ကိစၥပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ အင္တာနက္ ေကာ္နက္႐ွင္အတြက္ အမ်ဳိးအစား အေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ သုံးစြဲခဲ့ဖူးပါတယ္။ IP Star, Bagan DSL, MPT DSL (Korea), MPT DSL (India) အကုန္လုံးပါပဲ။ ခုလက္႐ွိ သုံးေနတာက MPT DSL (India) ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါက ခုေနာက္ဆုံး ဒီမွာ MPT က ခ်ေပးေနတဲ့ ဟာေပါ့။ သူ႔ထူးျခားခ်က္က အင္တာနက္ ေကာ္နက္႐ွင္ရဖုိ႔အတြက္ LOG IN ဝင္ေပးရတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အဲဒီ့ System ကုိလုပ္ထားတာလဲဆုိတာ တိတိက်က်မသိေပမယ့္ ၾကားတာကေတာ့ Billing အတြက္လုိ႔ ေျပာတာပဲ။ ထားပါ ဒါက သူတုိ႔ ကိစၥ ကုိယ့္ကိစၥမွမဟုတ္တာ။ ကုိယ့္ကိစၥက ဘယ္လုိ ISP ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္လုိ အမ်ဳိးအစားျဖစ္ျဖစ္ အင္တာနက္ ေကာ္နက္႐ွင္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ရဖုိ႔ ပုံမွန္ အသုံးျပဳႏုိင္ဖုိ႔ပဲ။ အလုပ္ေတြအားလုံးက ေကာ္နက္႐ွင္ေပၚမွာ မွီခုိေနရတာကုိး။

ေျပာရတာလဲ မေကာင္းပါဘူးဗ်ာ။ အဆင္ကုိ မေျပဘူး အင္တာနက္ေကာ္နက္႐ွင္က ဒီေန႔အထိပဲ။ ဒုကၡအေပးဆုံးပဲ။ ခုလဲ ပ်က္ေနျပန္တယ္။ ကဲ ဘယ္လုိအလုပ္လုပ္ၾကမလဲ။ တမင္သက္သက္ ႏွိပ္စက္ခံေနရသလုိပဲ။ သိပ္စိတ္ပ်က္ဖုိ႔ေကာင္းတယ္။ ဘယ္သူ႔ကုိ ေျပာရမွန္းလဲ မသိဘူး။ အရင္တုန္းက ပုဂံဆုိက္ဘာနဲ႔ ဆက္ဆံရတုန္းက ေတာ္ေသးတယ္ တစ္ခုခုျဖစ္ရင္ အနည္းဆုံး Help Desk ကုိ လွမ္းေမးလုိ႔ ရတယ္။ Service အတြက္ဆုိ Technician လာေပးတယ္။ ခုမ်ားေတာ့ MPT မွာ ဘယ္သူ႔ကုိ ေျပာရမယ္မွန္း ဘယ္သူ႔ကုိေမးရမယ္မွန္း တိတိက်က် မ႐ွိဘူး။ ဖုန္းတစ္လုံးကုိ ဆက္ရင္ ေနာက္နံပါတ္ေပးတယ္။ အင္း အဲဒီ့နံပါတ္ကုိဆက္ရင္ သူတုိ႔က ဘယ္အပုိင္းကိုင္တာ ဘယ္အပုိင္းဆုိ သူတုိ႔နဲ႔ မဆုိင္ဘူး ဂြပ္ဆုိျပီး ဖုန္းခ်သြားတာေပါ့။ ကဲ မခက္ဘူးလား။ ကုိယ္က Customer ေလ ေမးမွာေပါ့ တစ္ခါက ႏွစ္ခါဆုိ စိ္တ္ေတြက မ႐ွည္ၾကေတာ့ဘူး။ ေဟာက္ခ်င္သလုိလုိ ဘာလုိလုိနဲ႔ ဘယ့္ႏွယ့္လုပ္ရပါ့။

ေျပာျပအုံးမယ္ ကၽြန္ေတာ့္ အျဖစ္သနစ္ေလးကုိ အရင္႐ုံးတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္ ဖုန္းနံပါတ္က MPT DSL (Korea) လုိင္းကုိ သုံးလုိ႔ရတယ္။ ခု႐ုံးခန္းအသစ္မွာ အဲဒီ့လုိင္းကုိ သုံးမရေတာ့ MPT DSL (India) ျဖစ္သြားတယ္။ လူတုိင္းသိတယ္ Korea လုိင္းက ပုိေကာင္းတယ္ဆုိတာ Log in ေတြ ဘာေတြ မဝင္ရဘူး။ အလုပ္မ႐ႈပ္ဘူးဆုိတာ။ India လို္င္းက stable မျဖစ္ဘူး သုံးလုိ႔ မေကာင္းဘူးဆုိတာ လူတုိင္းေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က ႐ုံးခန္းေျပာင္းေတာ့ ဖုန္းနံပါတ္ပါ ေျပာင္းသြားတာ ေ႐ြးခ်ယ္စရာ မ႐ွိဘူး ရတာသုံးရမွာပဲ။ စိတ္ထဲမွာလဲ အစြဲအလန္းသိပ္မထားပါဘူး။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အဆင္ေျပရင္ ျပီးတာပဲလုိ႔ ဆုံးျဖတ္ထားတယ္။ အဲဒီ့ေတာ့ Relocation တင္ထားတာ ၁ လၾကာမယ္ဆုိတာ ၂ လျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒါလည္း သည္းခံႏုိင္ပါတယ္ ရပါတယ္ေပါ့ဗ်ာေနာ့။ စာ႐ြက္ေလးတစ္႐ြက္ အေပၚထပ္ေအာက္ထပ္ အတင္အခ်လုပ္ရတာ ဒီေလာက္ေတာ့ ၾကာေပမေပါ့ေနာ့ ဟုတ္ဘူးလား နားလည္ပါတယ္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေနလာတာ ၾကာျပီပဲ ဟဲ ဟဲ ဟဲ။ အင္း ၂ လေလာက္ၾကာေတာ့ အဲဒီ့စာ႐ြက္ေလးကုိ ကၽြန္ေတာ့္႐ုံးက မန္ေနဂ်ာကုိ လႊတ္ျပီး အေပၚေအာက္ ေျပာင္းခုိင္းလုိက္တယ္ ဟုတ္တယ္ေလ သူ႔တုိ႔မွာ အေပၚေအာက္ သြားမယ္လူ မ႐ွိဘူးဗ် မအားၾကဘူးေလ အဲဒီ့ေတာ့ တာဝန္သိတဲ့ ျပည္သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကုိယ့္ဘာသာ သြားတင္ေပးရတာေပါ့။ အဲဒီ့က်ေတာ့ ရသြားတယ္ေပါ့ဗ်ာ အင္း အဲဒီ့မွာ Reinstall လုပ္ေပးဖုိ႔အတြက္ ၅ ရက္ေလာက္ထပ္ေစာင့္ ေပးလုိက္ရတယ္။ Technician မ႐ွိလုိ႔တဲ့။ ရပါတယ္ေပါ့ဗ်ာ သူတုိ႔အားတဲ့ တစ္ရက္က်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က သြားၾကဳိေပးရတယ္ ဟုတ္တယ္ေလ သြားမၾကဳိေပးရင္ သူတုိ႔ ဘယ္လုိလာမလဲ ၾကဳိေပးရတာေပါ့။ အင္းေရာက္လာေတာ့ ဟုိလုပ္ဒီလုပ္ မရေတာ့ လွည့္ေျပာတယ္ ဘာျဖစ္လဲ မသိဘူးတဲ့ အင္း သူတုိ႔ေတာင္ မသိတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လုိ ငတုံးေတြက ဘယ္သိမလဲေနာ္။ သူက သူ႔႐ုံးကုိ ဖုန္းေတြဆက္ျပီးေျပာ ဘာညာသာရကာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာလုပ္ေပးတာ မရေတာ့ သူျပန္မယ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ တပ္ဆင္ျပီးေၾကာင္း စာ႐ြက္ေလးမွာ လက္မွတ္ထုိးခုိင္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က မရေသးေတာ့ မထုိးေပးႏုိင္ဘူး ဆုိေတာ့ ရမွာပါ အကုိရယ္ ကၽြန္မ နက္ဖန္ျပန္လာလုပ္ေပးမယ္ ရမွာ ေသခ်ာတယ္တဲ့ ေအာ္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေတာ္ၾကာ ကုိယ္က လက္မွတ္မထုိးေပးရင္ ေနာက္ခက္ကုန္မွာ ဆုိးတာနဲ႔ ထုိးေပးလုိက္တယ္ AM Form ဆုိလား ဘာလားပဲ သိဘူး။

အင္း သူကျပန္လာမယ္ေျပာေတာ့ ကုိယ့္ဘက္ကေစာင့္ရတာေပါ့။ အဲလုိနဲ႔ ေနာက္၂ ရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ ျပန္လာပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ ဖုန္းေလးေတြေတာ့ ခနခနဆက္ေပးရတာေပါ့ေနာ္ ေနေကာင္းလား ဘာညာေပါ့ ေတာ္ၾကာ ေနထုိင္မေကာင္းျဖစ္ေနမွာ စုိးလုိ႔ေလ။ ဖ်ားနာေနရင္ ခက္မယ္ ျပီးေတာ့ သူလာမယ္ဆုိရင္ သူပဲလာမွာ က်န္တဲ့သူေတြ လာေပးမွာမဟုတ္ဘူး အဲဒီ့ေတာ့ ဂ႐ုစုိက္ရတာေပါ့ေနာ္။ အင္း အဲဒီ့ေန႔ ေရာက္လာျပီးေတာ့ လုပ္ေပးတယ္ ကၽြန္ေတာ္လည္း တစ္ခြန္းေတာ့ ေျပာလုိက္တယ္ ခင္ဗ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္လက္မွတ္ထုိးေပးထားတယ္ အဲဒီ့ေတာ့ ဒီေန႔ ရမွျဖစ္မယ္လုိ႔။ ဟုတ္ကဲ့ မရ ရေအာင္ လုပ္ေပးသြားပါတယ္။ အဲဒီ့ေန႔ ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ေပ်ာ္လုိက္ၾကတာ အင္တာနက္ျပန္ရျပီေပါ့ တစ္႐ုံးလုံးေပ်ာ္ၾကတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ အင္တာနက္ မရတုန္းက ဆုိက္ဘာကေဖးမွာ သြားသြားျပီး သုံးေနၾကရတာကုိး။ ကၽြန္ေတာ္က အလုပ္ပ်က္မခံႏုိင္ေတာ့ သူတုိ႔ကုိ ဆုိက္ဘာကေဖးမွာ သြားသုံးခုိင္းရတာေပါ့။ အဲဒီ့ေတာ့ တခါတခါ သူတုိ႔ေလးေတြ ႐ုံးျပန္ေနာက္က်တာေပါ့။ ခုေတာ့ ကုိယ့္႐ုံးမွာကုိယ္ အိေျႏၵရရသုံးလုိ႔ ရသြားျပီေလ။ အင္း အဲဒီ့အေပ်ာ္ေလးကဗ်ာ ၂ ရက္ပဲ ခံတယ္။ ၃ ရက္ေျမာက္မွာ ေပ်ာက္သြားပါေရာလား။ ေျပာရရင္ေတာ့ အင္တာနက္ၾကီး က်ကြဲသြားတယ္ေပါ့ေလ။ ဘယ္လုိမွကုိ သုံးလုိ႔ မရေတာ့တာ။ စိတ္လည္းေတာ္ေတာ္ေလသြားတယ္။ ခုပဲရတယ္ ခုပဲပ်က္တယ္ ကဲ ဘယ္လုိ အလုပ္လုပ္စားမလဲေနာ္။ စဥ္းစားၾကည့္။

အဲဒါေၾကာင့္ MPT ကုိ ဖုန္းဆက္ရတာေပါ့။ ပ်က္ေနတယ္ဆုိေတာ့ ဟဲ ဟဲ ရီတယ္ဗ်။ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးပါပဲ ဘာမွ ျပန္မေျပာဘူး။ ဘယ္လုိမရတာလဲတဲ့ မရတဲ့ အေၾကာင္းကုိ ေျပာျပေတာ့ အဲလုိဆုိ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆုိပဲ။ ေအာ္ ျဖစ္တဲ့သူက ျဖစ္ေနတယ္ေျပာေတာ့ ယုံခ်င္ၾကဘူး။ ဒါဆုိလည္း လာစစ္ေပးပါဆုိေတာ့ အားဘူးတဲ့။ ေသေရာ ဒါနဲ႔ သူတုိ႔ေျပာတဲ့ အတုိင္း လုပ္ပါတဲ့ လုပ္လုိက္ပါတယ္။ လုပ္လုိ႔ရေတာ့ browsing ေႏွးတယ္လုိ႔ ေျပာေတာ့ ေနာက္ဖုန္းနံပါတ္ တစ္ခုထပ္ေပးတယ္ ဆက္လုိက္တဲ့ အဲဒီ့ကုိ ေျပာတဲ့။ အေပၚထပ္တဲ့ ကဲ ဟုတ္ျပီေပါ့ ဆက္တာေပါ့။ အဲဒီ့မွာ ဖုန္းလာကိုင္တဲ့ ေကာင္မေလးကေျပာတယ္ သူတုိ႔ဆီမွာေတာ့ ေကာင္းေနတယ္တဲ့။ ဘုရား ဘုရား Gateway မွာေတာ့ ေကာင္းမွာေပါ့ client က သုံးမရတာ ဘယ္ႏွယ့္လုပ္ရမလဲ။ သူတုိ႔ဆီမွာေကာင္းတယ္ဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ မေကာင္းဘူးလုိ႔ေျပာေတာ့ ဘာမွ ျပန္မေျပာဘူး ဖုန္းခ်တယ္ ဂြပ္တဲ့။ လူကုိ နင္သြားတာပဲ။ အဲဒါ အရင္ ဖုန္းတစ္ခု ျပန္ဆက္ျပီးေျပာေတာ့ သူတုိ႔က IP ရမရ အထိပဲ ဆုိင္တယ္တဲ့။ အင္း ေနာက္ဆုံး IP လဲ မရေတာ့ဘူးဆုိေတာ့ ဘာမွ ျပန္မေျပာေတာ့ဘူး။ အဲလုိနဲ႔ ေနလုိက္တာ ေနာက္ထပ္ ၂ ရက္။ ၾကာေတာ့ လူက သည္းမခံႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ၾကာတယ္ကြာဆုိျပီး ေနျပည္ေတာ္ကုိ ဖုန္းဆက္လုိက္တယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ ဘယ္ကုိ ဆက္ရမယ္မွန္းမွ မသိေတာ့တာ။ ရန္ကုန္က မ႐ွင္းႏုိင္ရင္ ေနျပည္ေတာ္က လူၾကီးေတြ ႐ွင္းေပးမွာေပါ့ဆုိျပီး ဆက္လုိက္တယ္။ အားကုိးတၾကီးေပါ့ဗ်ာ။ ဒီတခါေတာ့ မွန္တယ္ေျပာရမလား။ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္သြားတယ္ ေသခ်ာမွတ္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေျပာလုိက္တယ္ေလ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕က customer ေတြပါလုိ႔ help desk ဘယ္မွာလဲ ဘယ္လုိဆက္သြယ္ရမလဲ သိခ်င္တယ္လုိ႔။ အဲဒီ့လုိ ေျပာလုိက္ေတာ့ ေသခ်ာနားေထာင္သြားပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆီက Record ယူသြားပါတယ္။ ေနာက္ ခနေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆီကုိ ဖုန္းျပန္ဆက္ျပီး လိပ္စာေတာင္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေပးလုိက္ပါတယ္။ အဲဒီ့အခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္ အျပင္ေရာက္ေနပါျပီ။ အစည္းအေဝးတစ္ခု သြားေနတာပါ။ ညေန ႐ုံးဆင္းခါနီးမွ ျပန္ေရာက္တယ္ အင္း ႐ုံးမွာ ဘာထူးေသးလဲေမးေတာ့ ဘာမွ မထူးဘူးတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း လုပ္စရာ ႐ွိတာေလးေတြ လုပ္ေနလုိက္တာ ည ၇ နာရီေလာက္မွ ျပန္မယ္လုပ္တုန္း MPT က ဖုန္းလာပါတယ္။ အင္တာနက္ မရဘူးဆုိတဲ့။ ဟုတ္ကဲ့ မရလုိ႔ပါလုိ႔ေျပာေတာ့ ဘယ္လုိမရတာလဲတဲ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း မရတဲ့အေၾကာင္းကုိ ေသခ်ာျပန္ေျပာျပပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သိခ်င္တာလည္း ျပန္ေမးလုိက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က End User မဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကလည္း အင္တာနက္ ျပန္ရဖုိ႔အတြက္ ဘယ္လုိ ပူးေပါင္းပါဝင္ရမလဲဆုိတာ ေမးလုိက္ပါတယ္။ ခနေနေတာ့ ေနာက္တစ္ေယာက္ ဖုန္းေျပာင္းကုိင္ပါတယ္။ အင္တာနက္ မရတာနဲ႔ ေနျပည္ေတာ္ကုိ ဖုန္းဆက္သလားတဲ့။ ဟုတ္ကဲ့ ဆက္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီမွာ ဖုန္းနံပါတ္ ၂ ခု ၃ ခု ဆက္ျပီးျပီ ဘယ္သူမွ အေရးတယူ မ႐ွိလုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အေရးတယူ ႐ွိမယ့္ေနရာကုိ ဆက္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဆုိးသြားပုံရပါတယ္။ ႐ႈး႐ႈး႐ွဲ႐ွဲ ျဖစ္ေန႐ွာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ သနားလုိက္တာဆုိတာ ေျပာမေနနဲ႔ အဆူခံၾကရတယ္ ထင္ပါ့။ ကုိယ္ကလည္း သူမ်ား အဆူခံရေအာင္ လုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး ကုိယ့္အခက္အခဲ ေျပာျပတာပဲေလ။

သူတုိ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ထပ္႐ွင္းျပပါတယ္။ အင္တာနက္ မရတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ တေန႔တေန႔ အ႐ႈံးစာရင္း ျပေနပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္ တကယ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အင္မတန္ နစ္နာပါတယ္။ အလုပ္အသစ္ လုပ္လုိ႔ မရသလုိ ႐ွိရင္းစြဲ အလုပ္ေတြကုိေတာင္ ဆက္လုပ္လုိ႔ မရပါဘူး။ Customer ေတြနဲ႔လဲ စာအဆက္အသြယ္ ျပတ္ေနပါတယ္။ ဒုကၡကေတာ္ေတာ္ ၾကီးပါတယ္။ အဲဒီ့ေတာ့ သူတုိ႔ကုိ ထပ္႐ွင္းျပပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အားအားယားယား ဆက္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ မရလုိ႔ ဆက္တာပါလုိ႔။ ျပန္ေျပာတဲ့ စကားေလး မွတ္သားစရာပါ။ User ေထာင္ဂဏန္း ႐ွိပါတယ္တဲ့ ရာဂဏန္းပဲ မရတာျဖစ္ေနတာပါတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေျပာလုိက္ပါတယ္ User သိန္းဂဏန္း ႐ွိလည္း တစ္ေယာက္က မရရင္ မရတာပဲလုိ႔ အဲဒါ solution လုိခ်င္လုိ႔ ဆက္ေနတာ service လုိခ်င္လုိ႔ ဆက္ေနတာပါလုိ႔ ေျပာလုိက္ေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္ ဘာညာ ျပန္ျဖစ္သြားပါတယ္။ ကေလးမေလး ငယ္အုံးမယ္ထင္ပါတယ္။ အသံနားေထာင္ၾကည့္တာနဲ႔ သိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္မေကာင္းပါဘူး customer တစ္ေယာက္ကုိ အဲလုိ ဆက္ဆံတာ စိတ္အင္မတန္မေကာင္း ျဖစ္ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္႐ုံးက ကၽြန္ေတာ့္ ကေလးေတြသာ customer ေတြကုိ အဲလုိသာ ဆက္ဆံရင္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ျပႆနာတက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ကုမၸဏီ သိကၡာက်လုိ႔ပါ။ သူတုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေျပာပါတယ္ စမ္းၾကည့္ပါအုံးတဲ့ စမ္းၾကည့္ပါတယ္ မရပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ဖုန္းေျပာေနရင္းကေန အေနာက္က အိႏၵိယ technician ကုိ လွည့္ေျပာတာ ၾကားေနရပါတယ္။ ဘာညာ သာရကာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီ့ India Technician ကုိ ေျပးျပီး ေတြ႕လုိက္ခ်င္ပါတယ္။ တကယ္ပါ ေမးလုိက္ခ်င္ပါတယ္ မင္းတုိ႔ ဘာလုပ္ေနတာလဲလုိ႔ မင္းတုိ႔ provide လုပ္ထားတာ မေကာင္းတာကုိ မင္းတုိ႔ တာဝန္ဘယ္လုိယူမလဲလုိ႔ ေမးလုိက္ခ်င္ပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ သူတုိ႔ေတြ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံကုိ ပုိက္ဆံယူျပီး service လာလုပ္ေနၾကတာ မဟုတ္လား သူတုိ႔မွာ တာဝန္႐ွိတာေပါ့။ အသဲေတာ္ေတာ္ယားသြားပါတယ္။ တကယ္ပါ အဲဒီ့ေကာင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ေတြ႕ရင္ေတာ့ ပြဲက ျပတ္ေလာက္ပါတယ္။ သူ႔ႏုိင္ငံမွာဆုိရင္ေရာ သူဒီလုိ ေနရဲမလား။ အဲဒီ့လုိ customer ကုိ ပစ္ျပီးထားရဲမလား ေသသြားမွာေပါ့ အလုပ္ပါ တန္းျပီး ျပဳတ္သြားႏုိင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေမးခ်င္တာ ပါးစပ္ကုိ ယားေနပါတယ္။ Connection မတည္ျငိမ္တာ သူတုိ႔မွာ တာဝန္႐ွိပါတယ္။ အဲဒါကုိ သူတုိ႔ သိသင့္ပါတယ္။ ျမန္မာ technician ေတြကုိလည္း လက္တြဲေခၚသင့္ပါတယ္။ ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕သမွ် technician ေတြက ေမးလုိက္ရင္ IP ဆုိတာေတာင္ ဝါးတားတားရယ္။ ေျပာရင္ ၾကဳိက္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေျပာမွာပဲ ဟုတ္တယ္ေလ လုပ္ေနတာနဲ႔ သိတာနဲ႔ လြဲေနတာကုိး ျပီးေတာ့ ဆက္ဆံေရးကလည္း အေတာ္ၾကီးကုိ ဆုိးဝါးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က customer ေတြပါ Customer is always right ဆိုတာ သူတုိ႔ ၾကားဖူးပုံေတာင္ မေပၚပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ကုိယ့္ပုိက္ဆံနဲ႔ကုိယ္ မ်က္ႏွာငယ္ရပါတယ္။ ပုိက္ဆံလဲေပးျပီး ဝယ္ရေသးတယ္ ေကာင္းလည္းမေကာင္းဘူး ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ေမးရင္လည္း ရန္လုပ္ေနသလုိ ျပန္ေျဖတယ္။ မခက္ဘူးလားဗ်ာ။

ေနာက္ရက္က်ေတာ့ သူတုိ႔ဆီက လူတစ္ေယာက္ကုိ လႊတ္ေပးပါ့မယ္တဲ့ လာေခၚပါတဲ့ ဟုတ္ကဲ့ေခၚပါတယ္ ျပႆနာမ႐ွိပါဘူး ဒီကလည္း သိပ္ကုိ လာေစခ်င္ေနတာ ျပခ်င္ေနတာေလ ဘယ္လုိ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနလဲဆုိတာကုိ ဒါမွ ျပီးမွာကုိး။ အဲဒီ့မွာ ကၽြန္ေတာ္ မအားတာနဲ႔ မန္ေနဂ်ာကုိ ဖုန္းဆက္ခုိင္းလုိက္တယ္ ဘာျဖစ္တယ္ဆုိလားပဲ "ခင္ဗ်ားတုိ႔ထက္ အေရးၾကီးတဲ့သူ ႐ွိတယ္ သြားရအုံးမယ္ ျပီးမွ လာမယ္တဲ့" ေျပာတဲ့ အသံက ေတာ္ေတာ္ ေမာက္မာတယ္တဲ့။ သူအေရးၾကီးတယ္ ေျပာတာကလည္း ျမန္မာျပည္ သူေဌးထဲက တစ္ေယာက္ပါ။ ေအာ္ လုိ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္ပါေတာ့တယ္ဗ်ာ။ တကယ္ပါ ညေနေစာင္းေတာ့ ေရာက္လာပါသတဲ့။ ဘာမွ မထူးပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ႐ုံးကုိလုိက္မလာပါ။ ဖုိင္ဘာ ျပတ္ေနသတဲ့ ေအာ္ ဖုိင္ဘာျပတ္ေနတာ ခုမွ သိ႐ွာတာကိုး စိတ္မေကာင္းလုိက္တာဗ်ာ။ မအားရင္လဲ ေျပာေပါ့ဗ်ာ ၾကည့္ေပးထားမွာေပါ့ ဟုတ္ဘူးလား။ ကုိယ္က သုံးခ်င္တဲ့ေကာင္ပဲ ဒီေလာက္ေတာ့ လုပ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ႐ုံးပိတ္ရက္ေတြက ခံသြားျပန္ေတာ့ ေနာက္က်အုံးမယ္ဆုိတာ မွန္းလုိ႔ရပါတယ္။ ဒီလုိပဲ စိတ္႐ည္သည္းခံ အျမင္မွန္ဆုိျပီး ေစာင့္ၾကည့္ေနလုိက္ပါတယ္။ ဖုန္းေတာ့ ထပ္မဆက္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး ကၽြန္ေတာ္႐ွက္လုိ႔ပါ သူတုိ႔ေတာ့မသိဘူး ကၽြန္ေတာ္က ေျပာရလြန္းလုိ႔ ႐ွက္ေနပါတယ္။ အင္း ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဖုန္းလာတယ္ ဖုိင္ဘာ ျပန္ေကာင္းရင္ ျပန္ရမယ္တဲ့။ အင္းေလ အဲဒါ အစကထဲကမ်ား ဘာျဖစ္တယ္ဆုိတာ စစ္ထားလုိက္ၾကရင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္မပင္ပန္းရသလုိ ဘယ္သူ႔ကုိမွလည္း ဖုန္းဆက္ေျပာစရာ မလုိဘူးေပါ့ဗ်ာေနာ့။ ခုေတာ့ အားလုံးပင္ပန္းရသလုိ ကၽြန္ေတာ့္မွာလည္း စီးပြါးေရးအရ ထိခုိက္မႈေတြ ႐ွိပါတယ္။

ေနာက္ေန႔က်ေတာ့ ရပါတယ္ မွတ္မွတ္ရရ ေမလ ၂ ရက္ေန႔မွာ ရပါတယ္။ ေန႔လည္ပုိင္းမွာ ရသြားပါတယ္။ ဟုတ္ကဲ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေပ်ာ္႐ႊင္စြာနဲ႔ အင္တာနက္ ျပန္သုံးေနတုန္း မုန္တုိင္းသတင္းေလး ဖတ္ေနမိတယ္။ ညေနက်ေတာ့ ကေလးေတြကုိ ေစာျပန္ခုိင္းလုိက္ျပီး ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူ ကေလးတစ္ေယာက္က်န္ခဲ့ပါတယ္။ သူကလည္း လုပ္လက္စမျပတ္ေသးဘူးဆုိတာနဲ႔ ဆက္လုပ္ေနတာ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း မဟာေကာ္နက္႐ွင္ၾကီး ျပန္ရေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ထုိင္သုံးေနတာ ညစာစားဖုိ႔ေမ့ အိမ္ျပန္ဖုိ႔ေမ့တဲ့အထိပါပဲ။ ည ၉ နာရီထုိးခါနီးမွာ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ဖုန္းေတြဝင္လာပါတယ္ ျပန္ေတာ့ နာဂစ္လာမယ္တဲ့။ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ျပန္လုိက္ပါတယ္။ ျပန္ေတာ့ လမ္းမွာေတာင္ ေတာ္ေတာ္႐ွင္းေနပါျပီ။ အိမ္ျပန္ေရာက္ျပီးေတာ့ ညဘက္မွာ နာဂစ္ေသာင္းက်န္းတာကုိ ထုိင္ေငးေနရင္း တေန႔ကုန္သြားပါတယ္။ ေနာက္ေန႔မွာ ရန္ကုန္၊ ဧရာဝတီတုိင္းတုိ႔ နာဂစ္လက္ခ်က္နဲ႔ ပန္လန္လက္ျပီး လန္ထြက္ကုန္ပါေတာ့တယ္။ ကဲ အဲဒီ့ေတာ့ဗ်ာ အင္တာနက္ဆုိတာ စိတ္ကူးေတာင္ ယဥ္စရာမလုိေတာ့ဘူးေပါ့။ နာဂစ္မလာခင္ေလးတင္ သုံးလုိက္ရတယ္ တစ္ရက္ေတာင္ မျပည့္ခ်င္ဘူး။

ကဲ ေနာက္တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ႐ုံးျပန္ဖြင့္တယ္။ ဖုန္းေကာင္းတယ္ မီးလာျပီ အင္တာနက္ မရပါ။ သူမ်ားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အင္တာနက္ ျပန္ရေနပါျပီ။ စုံစမ္းၾကည့္ေတာ့ MPT က user ေတြျပန္ရေနျပီတဲ့။ ဒါနဲ႕ကုိယ္လည္း ရလုိရျငားစမ္းၾကည့္ေတာ့ မရပါဘူး။ ဒီေတာ့ ထုံးစံအတုိင္း ဖုန္းဆက္။ သြားေခၚလုပ္ေပါ့။ လုိက္လာ႐ွာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း သြားေခၚေပးတယ္။ သူပဲ တခ်ိန္လုံး လုိက္လုပ္တယ္ မရဘူး။ DSLan down ေနတယ္တဲ့။ ျပီးေတာ့ ဖုိင္ဘာျပတ္ေနျပန္တယ္တဲ့။ ကဲ အဲဒီ့ေတာ့ ဖုိင္ဘာသမားဆက္မွ ျဖစ္မယ္တဲ့။ ဟုတ္ကဲ့ ဖုိင္ဘာအဖြဲ႕က အဲဒီ့ေန႔ပဲ ေရာက္လာျပီးဆက္သြားပါတယ္။ ဖုိင္ဘာအဖြဲ႕ကုိ ေနာက္ေန႔ ဖုန္းဆက္ၾကည့္ေတာ့ ဖုိင္ဘာအဖြဲ႕က သူတုိ႔ အပုိင္းျပီးျပီတဲ့ DSLan down ေနတာတဲ့။ ကဲ MPT ကုိ တစ္ေခါက္ထပ္ဆက္။ သူတုိ႔ခမ်ာ ဖုိင္ဘာျပန္ဆက္ျပီးတာေတာင္ မသိၾကရွာဘူး။ ဖုိင္ဘာျပတ္တယ္ပဲ ထုိင္ေျပာေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဖုိင္ဘာအဖြဲ႕ ဆက္ျပီးျပီျဖစ္ေၾကာင္းေျပာျပေတာ့မွ ေအာ္ဟုတ္လားတဲ့။ ကဲ တစ္ဌာနထဲ အလုပ္လုပ္ေနတာ မသိၾကဘူးဆုိေတာ့ မခက္ဘူးလား။ ဒါေတာင္ သူတုိ႔က ေျပာေသးတယ္ သူတို႔ လူၾကီးဆီဆက္ပါလားတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလုိက္တယ္ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္မဟုတ္ဘူး ခင္ဗ်ားတုိ႔ အလုပ္လုိ႔။ ကၽြန္ေတာ့္ကိစၥက အင္တာနက္ သုံးခ်င္တာ ရေအာင္လုပ္ေပးပါလုိ႔။ ဘာမွျပန္မေျပာဘူး ဖုန္းကုိ ဂြပ္ကနဲ ခ်သြားတယ္။

မေန႔ကေတာ့ စိတ္ဆုိးလြန္းလုိ႔ မနက္ေစာေစာဖုန္းဆက္လုိက္တာ ကုလားတစ္ေယာက္လာကုိင္တယ္ ဒီေကာင္ ျမန္မာလုိ မတတ္ဘူး။ စကိုင္လုိက္ကထဲက ျမန္မာမဟုတ္မွန္းသိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေဒါသကေတာ္ေတာ္ ထြက္ေနတာနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေျပာပစ္လုိက္တယ္။ ငါ adsl မသုံးရတာ ၃ လၾကာျပီ မင္းတုိ႔ ဘယ္လုိလုပ္ေပးမွာလဲလုိ႔ ေမးေတာ့။ သူကတအားအံ့ၾသေနပါတယ္။ သူလုံးဝမသိဘူးတဲ့ သူတုိ႔ဆီကလူေတြ မ႐ွင္းျပဘူးလား ဘာညာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ျပန္ေမးေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ျဖစ္သမွ်အေၾကာင္းကုိ ျပန္ေျပာေတာ့ သူကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေတာင္းပန္တယ္။ သူလုံးဝမသိေၾကာင္းထပ္ေျပာျပီးေတာ့ ခနကုိင္ထား စမ္းၾကည့္မယ္လုိ႔ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဖုန္းနံပါတ္ေပးျပီးေျပာေတာ့ သူသြားစစ္ပုံေပၚတယ္။ ဟုတ္တယ္ အဲဒီ့ဘက္မွာ ျဖစ္ေနတယ္ ပ်က္ေနတယ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလုိက္တယ္ ကဲ ပ်က္ရင္ျပင္ေပါ့လုိ႔ မင္းတုိ႔က customer ကုိ ဆက္ဆံပုံမဟုတ္ေသးဘူးလုိ႔ ေျပာေတာ့ သူကကၽြန္ေတာ့္ကုိ သူ႔ဖုန္းနံပါတ္ေပးျပီး သူ႔ကုိ direct contact လုပ္ပါလုိ႔ ေျပာပါတယ္။ သူလည္း ကၽြန္ေတာ့္ဖုန္းနံပါတ္ယူသြားပါတယ္။ သူလည္း ျပန္ဆက္သြယ္ပါ့မယ္တဲ့။ ခုထိေတာ့ မရေသးပါဘူး။ ဖုန္းထပ္ဆက္ေတာ့ ၾကဳိးစားေနပါတယ္တဲ့။ ခုထိလုံးဝကုိ မရေသးပါဘူး။ နာဂစ္ကုိ လႊဲခ်ဖုိ႔ ၾကဳိးစားပါေသးတယ္။ ေအာ္ နာဂစ္နဲ႔ ဒီဘက္အျခမ္းက တစ္ျခားစီပါ။ Bagan DSL ေတြေတာင္ ျပန္သုံးလုိ႔ ရေနပါျပီ။ ခုထိ ဒီဘက္မွာ MPT DSL သုံးလုိ႔မရေသးပါဘူး။ သံသယေတာင္ ဝင္မိေသးတယ္။ ငါ့ကုိမ်ားတမင္သက္သက္ ညစ္ထားသလားလုိ႔။ အဲလုိေတြးမိတယ္။ အဲဒီ့လုိ တကယ္သာဆုိရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေအာက္တန္းက်တယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္ေနျပည္ေတာ္ကုိ ဆက္ဖုိ႔ စဥ္းစားေနရပါတယ္။ ေတာ္ၾကာတုိင္တယ္ျဖစ္အုံးမယ္ ထပ္ျပီးျငွဳိးေနမွ ခက္ေနမယ္။ ကုိယ့္မွာက ဒါေလးရမွာ ဝါးတီးမွန္တာေလ။ ေနျပည္ေတာ္က ညီမေလးတစ္ေယာက္ကေတာ့ ဖုန္းဆက္ျပီး ေမး႐ွာပါတယ္။ သူတုိ႔ဆီမွာေတာ့ Complaint လာရင္ ခ်က္ျခင္းလုပ္ေပးတယ္တဲ့။ ရန္ကုန္မွာ မလုပ္ေပးဘူးလားတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မလုပ္ေပးဘူးလုိ႔ ေျပာေတာ့ အ့ံၾသေန႐ွာတယ္။ သိပ္ခက္တယ္ဗ်ာ ခုထိ Customer Service ဆုိတာ နားမလည္ေသးဘူး ထင္ပါရဲ႕။ လူေတြကုိ လူလုိမဆက္ဆံခ်င္ဘူး။ လာရင္လည္း လက္ဘက္ရည္တုိက္ ဘာညာသာရကာ ေနၾကာကြာစိ ႐ႉပ္လြန္းတယ္။ ကုိယ့္ပုိက္ဆံနဲ႔ကုိယ္ မ်က္ႏွာအေတာ္ငယ္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သူတုိ႔ကုိ ေမးၾကည့္ေသးတယ္ ပုိက္ဆံျပန္အမ္းမလားလုိ႔။ အဲဒီ့လုိ အမ္းရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ပုိက္ဆံျပန္ယူမယ္ သူတုိ႔ service ဒီေလာက္ညံ့တာ ဘာလုိ႔ဆက္သုံးမလဲ။ ေနျပည္ေတာ္က လူၾကီးေတြ မသိဘူးဆုိ သိေအာင္ ေျပာျပခ်င္တယ္။ ဒီမွာ အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ပုံကုိ ကၽြန္ေတာ္သာ အဲဒီ့ဌာနကုိ ပုိင္ရင္အားလုံး တန္းဆီျပီး ျဖဳတ္ပစ္မယ္။ လခညာယူေနၾကတာ အလကား ဟာေတြ ဘာမွ သုံးမရဘူး။ တုိင္းျပည္နာတယ္။ ဌာနနာမည္ပ်က္တယ္။ တကယ္ပါဗ်ာ ရန္ကုန္က အင္တာနက္ User ေတြကုိ ကူညီေပးမယ့္ Help Desk ေလးတစ္ခု 106 လုိေပါ့ေနာ္ ေပၚလာမယ္ဆုိ အတုိင္းထက္အလြန္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ ေက်းဇူးလည္း တင္မွာပါ။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ကူညီၾကပါလုိ႔။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ျပန္လည္ စိစစ္ေပးၾကပါလုိ႔ ဒီေနရာကေန တုိက္တြန္းပါတယ္။ ခုေတာ့ ကၽြန္တာ့္မွာ တေန႔တေန႔ ေတာက္ . . . ဒီေကာ္နက္႐ွင္နဲ႔ကေတာ့ကြာ ျဖစ္ေနရပါေၾကာင္း။

7 comments:

စိုးထက္ - Soe Htet ! said...

ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒီေကာ္နက္ရွင္ကေတာ့ ကြာနဲ႕ နီးလာၿပီ ... :)

ZMT said...

အကိုေရ ကၽြန္ေတာ့ကိုလည္း ေနျပည္ေတာ္ဖုန္းနံပါတ္ေလးမွ်ပါဗ်ာ.. အကို႕အျဖစ္နဲ႕ကၽြန္ေတာ္နဲ႕တစ္ထပ္တည္းက်ေနလို႔ဗ်........ဟီး

ein said...

အကိုဇီး႐ိုး !
ေကာ္နက္ေျခေနအျမန္ဆံုးနည္းနဲ႔ ျပန္လည္ အဆင္ေျပပါေစရွင္႔...း)

Han Thit Nyeim said...

က်ဳပ္ကေတာ့ မေလးမတို႔ သံုးသလို `ကိုးနတ္ရွင္က တယ္ေႏွာင့္သကိုး´ လို႔ပဲ ေျပာေတာ့မယ္။

မဂၤလာမနက္မွာ၊ အင္တာနက္ကို အစဥ္အလာမပ်က္ ရရွိပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပးေနပါတယ္။

Welcome said...

မၾကာမၾကာ ခဏခဏ ႀကံဳရတာမုိ႔
ကၽြန္ေတာ့္ခမ်ာ.. အသက္တုိ အုိစာရပါရဲ႕
ေကာ္နက္ရွင္ရယ္။

အစ္ကုိပုိ႔စ္က စိတ္၀င္စားလုိ႔ ဆံုးေအာင္ဖတ္ရတယ္။
တင္းပလိပ္ ရဲ႕ ရီဖရက္ရွင္ေၾကာင့္ ပုိ႔စ္လည္းအဆံုး
မ်က္လံုးလည္း အျပာ+အကန္းပါပဲဗ်ာ....

ခင္မင္းေဇာ္ said...

ဟဲဟဲ ဒီလိုနဲ႕ ဘေလာ့အတြက္ ပို႕စ္တခု ရလိုက္တာပဲ မဟုတ္လား.. ေကာ္နက္ရွင္ကို ေက်းဇူးတင္...

ဘလူးဖီးနစ္ said...

ကိုဇီးရိုးေရ အျဖစ္က ဆိုးလွခ်ည္လားဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ျမန္မာျပည္မွာ တုန္းက ဖုန္းပ်က္လို႔ ခနခန ဒုတ္ခေရာက္ရတယ္။ လိုင္းမန္းကို ကိုယ္တိုင္သြားပင္႔ အရက္တစ္လံုးေပးျပီး ျပင္ခိုင္းေနရတာ စိတ္မရွည္ေတာ႔လို႔ ေနာက္ပိုင္း ကို္ယ္တိုင္ တိုင္ေပၚတက္ျပင္ေတာ႔တယ္။ ပစၥည္းေတြ မေကာင္းေတာ႔ ေလတိုက္တုိင္း ၀ါယာေတြကို ဆက္ထားတဲ႔ ေနရာက တိပ္ေတြကြာျပီး အခ်င္းခ်င္း ထိကုန္ေတာ႔ ပ်က္တာတို႔ လိုင္းပူးတာတို႔ ျဖစ္တာေပါ႔ဗ်ာ။ ကာစတန္မာ မွာ ဆားဗစ္ရဖို႔ ေနေနသာသာ ျပသနာ တင္ျပရင္ေတာင္ အျပစ္ေျပာခံရေသးတယ္ဗ်ာ။ ကိုယ္က ပဲ နားမလည္လို႔ ျဖစ္ရသလိုလို ဘာလိုလိုနဲ႔။ သီးခံပါဗ်ာ။ နို႔မို႔ ဆိုရင္ေတာ႔ ကိုယ္တိုင္ျဂိဳလ္တု ၀ယ္တင္မွပဲ ျဖစ္မွာ။ အိုင္အက္စ္ပီ ကို နိုင္ငံျခားက တိုက္ရိုက္ကိုင္တဲ႔ တစ္ခု ေလာက္ရွိရင္ေကာင္းမယ္ဗ်။ ဒီေကာာင္ေတြက ကြန္ပလိန္းတက္လို႔ ရနိုင္တယ္။ ခုေတာ႔..ျမန္မာ ျမန္မာခ်င္းပိုဆိုးတယ္။ အလုပ္ကို ပရို စိတ္ထားမ်ိဳးမရွိဘူး။ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈလဲ မရွိ။ အဖြဲ႔အစည္း စိတ္ဓါတ္လဲ မရွိဘူး။ ကိုယ္အလုပ္ရႈပ္မခံရေအာင္ ေရွာင္ေနမယ္ဆိုတဲ႔ စိတ္ထားေတြပဲ မ်ားတယ္။ ေၾကာက္ရတဲ႔ သူမွ ဖင္သီျပီး လုပ္ေပးတာဗ်။ စိတ္ေလတယ္